OudersSamen

OudersSamen is de ouderraad van Basisschool OLV van De Ham. De ouderraad bestaat uit enthousiaste ouders die zich samen met het schoolteam willen inzetten voor een plek waar onze kinderen zich gelukkig, welkom en „speciaal” voelen.

Wat doet de ouderraad

• Het schoolteam helpen (uitstappen, kersthappening, opendeurdag, schoolfeest, lezen met de kinderen, zwemmoeders, boekenruilbeurs, weggeefplein,…)
  • Mee denken met het schoolteam
  • Ontmoetingsactiviteiten organiseren (koffiemomenten, fruit schillen, verjaardagen in de klas, turnlessen met de kleuters, activiteiten in de klas bijvoorbeeld: puzzels en meespelen, voorleesweek,…)
  • Informeren en communiceren met andere ouders

De ouderraad komt een paar keer per schooljaar samen

Voor 2022-2023 zijn volgende data gepland:

• Donderdag 22 september
  • Woensdag 16 november
  • Dinsdag 10 januari
  • Donderdag 9 maart
  • Woensdag 26 april
  • Dinsdag 13 juni

Alle ouders en grootouders met interesse zijn welkom!

Hou je niet van vergaderen, maar wil je wel helpen? Graag!
We zoeken nog (groot)ouders die willen helpen met:

• Niveaulezen in kleine groepjes (woensdag voormiddag)
  • Activiteiten begeleiden op school
  • Een feest of activiteit
  • Dessertenbuffet
  • Iets anders: waar ben je goed in?

Schoolraad

Drie ouders van de ouderraad maken eveneens deel uit van de schoolraad en vertegenwoordigen de ouders in de grotere schoolwerking. Zij geven mee advies rond thema’s zoals de klasindeling, de schoolrekeningen, de extra muros en daguitstappen, de organisatie van de opvang, de speelplaatsinrichting, etc.

Vragen, suggesties, of wil je helpen?

Laat het ons zeker weten!
of
E-mail: ouderssamen@basisschooldeham.be