Juf Griet wint 10 laptops voor onze school!

• 31 maart 2022
  • Instapklas
  • 1ste kleuterklas
  • 2de kleuterklas
  • 3de kleuterklas

Joepie, (meer) computers voor de kleuters en eerste graad!

Juf Griet Hermans van de eerste kleuterklas van Basisschool De Ham uit Mechelen zag in januari 2022 op een affiche in de leraarskamer een oproep voor de Winterwedstrijd van Signpost, Microsoft en Asus. Ze kon hiermee 10 laptops voor de school winnen.

Juf Griet die echt samen met verschillende partners school wil maken, zag haar kans en nam deel. Blijkbaar kan juf Griet een schiftingsvraag goed inschatten en was zij het dichtste bij ‘hoeveel mensen hebben aan deze wedstrijd deelgenomen’ en won ze de wedstrijd.

De school en het klasje van juf Griet in het bijzonder kreeg vandaag de eerste laptop overhandigd. Directeur a.i. Kristien Denis: ‘We zijn superfier dat juf Griet deze laptops voor de school heeft gewonnen. Dankzij de digisprong-middelen van de overheid hebben we al laptops voor onze lagere school, vooral voor de 2de en 3de graad. Deze extra 10 laptops zouden we graag inzetten voor onze kleuterschool en eerste graad”.

Juf Griet: “Onze kinderen groeien op in een digitaliseerde mediaomgeving. In basisschool De Ham moedigen we onze kinderen aan om hun mediacompetenties ten volle positief te gebruiken. Ik begin hier al graag mee in de eerste kleuterklas. Ik laat de kleuters kennis maken met filmpjes die ik zelf heb gemaakt, we zingen samen liedjes in, spreken samen verhaaltjes in voor klasgenootjes, of ik toon hen hoe ik dingen kan opzoeken op de laptop. Ons lerarenteam legt de digitale competenties van eenieder ook graag samen en zo maken we samen het beste onderwijs voor onze kinderen!”

Lees hier het artikel op de website van HLN.