Sleep-in 2de leerjaar

• 29/10/2020 - 30/10/2020

Slapen op school, overdag kan het niet, maar voor onze leerlingen wordt het donderdag 29 oktober werkelijkheid. Het is voor veel van onze kinderen de eerste keer dat ze van mama en papa één nachtje zullen weg zijn. Na deze nacht zijn ze een stuk zelfstandiger en voelen ze zich weer een beetje ‘groter’. Deze activiteit helpt hen ook om zich beter te voelen in de klas. De sociale samenhang is altijd nét dat tikkeltje hechter na de sleep-in.

Praktisch gezien brengen de ouders na schooltijd de matjes en slaapzakken van de kinderen. Kinderen en juffen schikken alles in de klas. Intussen maken de leraren samen met de leerlingen de spaghetti klaar, die ze nog samen met enkele ouders verorberen. Daarna volgt een kleine mini-fuif op maat van de kinderen, met heel veel kinderliedjes. Om 19.00 uur volgt het bedritueel: er worden verhalen voorgelezen, tanden gepoetst én naar bed! De volgende ochtend komen enkele ouders met een gezond en vers ontbijt de kinderen wakker maken en volgt de laatste schooldag voor de welverdiende herfstvakantie.

Verhaaltjes tijd
Dansen tijdens de mini-fuif